Sirqus Alfon

Åh jag kom precis hem från en helspejsad upplevelse. Sirqus Alfon på södra teatern! Jag skulle omöjligt kunna formulera det med egna ord, så jag snor det här rakt av:

"Med hjälp av laser, IR-teknologi och multi-projektioner kommer Sirqus Alfon’s nya föreställning öppna upp teatrarna för en ny publik. De kommer att sammanföra dataspelsnördens värld med extrema dans och akrobatiknummer till hyperenergisk live-musik. Det blir ett opretentiöst flörtande med 90-talets ravekultur och det enorma inflytande från 00-talets Youtube-tittande. De fyra artisterna förnyar sina uttryck och virtuosa färdigheter till en generös varieté av ännu galnare nummer som charmar publiken tills dom skakar av skratt och förtjusning."

För det säger en helt del. Hursomhelst så var det förfärligt underhållande.

Det bästa var nog ändå att vi fick någon form av 3D-glasögon att kika genom den sista delen av showen. Och inte bara det, när vi kom ut så var allt en show. Varenda liten lampa glimmade femfaldigt i regnbågens alla färger och livet blev plötsligt en fezt, bokstavligt talat. Det vackraste var när vi gick ner till slussen på väg mot donken, och hela Ryssgården dansade i ett tindrande spektrum av uppradade lyktor. Vem behöver egentligen hallucinogena droger när man har spejsade 3D-glasögon? Jag blir lika besviken på verkligheten varje gång jag tar av mig dem.


Det var inte just det här vi såg, men bara så att ni fattar grejen. Eurotrash - The Upgrade är helt enkelt lite coolare, lite bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0