jag trodde aldrig att jag skulle kalla mitt rum för mysigt.

Jag vet inte hur många det är som ens har varit hos min far, för det har funnits goda anledningar att inte ta hem folk hit. Den största har förstås varit det förskräckligt omysiga kyffe till rum jag har tillbringat alla dessa år i. Jag vet inte hur många födelsedagspresenter som har innefattat "göra om mitt rum" och "köpa nya möbler", och ändå har det stått mer eller mindre oförändrat. Den senaste tiden har jag verkligen fått nog av detta ack så smaklösa tillhåll, så istället för att sitta och vänta på att Roomservice på något magiskt sätt ska storma in, så har jag gjort allt för att göra det bästa av de tillgångar jag har. Och för första gången så händer det grejer. Jag letade igenom hela huset efter en temporär tavla att fylla ut tomheten med, och fann de söta gamlingarna bakom TVn, som till och med dög som permanent. Jag målade ett par akvareller i dekorationssyfte, och letade upp min brors gamla vinyl-klocka. Sent omsider har jag framkallat en massa foton, varav en hel del har hittat sin plats på väggen eller i ram. Slutligen så har jag som sagt rensat ur mina lådor, och städat frenetiskt så fort det blitt det minsta stökigt.
Många små faktorer har tillsammans fått allt större följder. Som att jag och Palle omgående åker till IKEA, och nödvändigtvis inte köper något, men fikar, drömmer oss bort och låter oss inspireras. En annan sporre var att jag (något motvilligt) har bjudit hem en del folk hit på senaste tiden, och alltså haft en god anledning att snygga till det lite. Men om man jämför med hur det såg ut för två veckor sen så är detta mer än bara lite tillsnyggat. Det må vara långt ifrån exceptionellt, men faktumet att jag aldrig har trivts bättre i mitt rum än jag gör nu, känns strålande nog för min del.


(För ett par veckor sedan var alla väggar tomma. Den märkliga saken där ljusen står, användes som avlastningsplats för diverse sladdar och laddare. Mina överkast var oftast ljusgröna med skrälla mönster; samma som jag hade som liten. Ljus och andra mysattribut existerade inte innanför rummets gränser. Fett nöjd.)

Kommentarer
Postat av: emma

åh tack så mycket hoppas din helg var trevlig! : ) vad fint ditt rum har blivit men jag tycker verkligen inte att det har vart ruskigt förut heller du har alltid överdrivit hehe. jag känner en stor saknad av dig min fina vän <3333

2009-10-11 @ 19:46:45
URL: http://emmabj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0